دیستروفی عضلانی دوشن یا «DMD» یک بیماری ژنتیکی است که با تضعیف تدریجی عضلات منجر به مرگ می‌شود. دیستروفی عضلانی دوشن بدترین نوع دیستروفی عضلانی است که علائم آن از حدود ۳، ۴ سالگی شروع می‌شود. از‌دست‌دادن تدریجی بافت و عملکرد عضلانی منجر به وابستگی به ویلچر در سن ۱۲‌سالگی، نیاز به دستگاه ونتیلاتور در سن ۲۰‌سالگی و مرگ زودرس در دهه سوم یا چهارم زندگی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد: از بین ۹۸ عنوان مجله علوم پزشکی نمایه شده در Clarivate Web of Science تعداد ۹۴ عنوان مجله دارای ضریب تأثیر (Impact Factor) هستند.
دورازه‌بان ایرانی در بازی دوستانه برابر بورسیادورتموند حضور پیدا نکرد.
دروازه بان ایرانی-آلمانی فردا می تواند در یک دیدار دوستانه برابر تیم بورسیا دورتموند قرار بگیرد.
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی گفت: فرایند اخذ مجوز و صادرات ۱۰ قلم دیگر از داروهای ایرانی به کنیا نیز از سوی خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا در حال پیگیری است.
چهار نانو دارو برای درمان سرطان پستان، توقف تقسیم سلول‌های سرطانی و ضد تومور معرفی شد.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی و با کمک پرینتر سه بعدی ارزان قیمت روشی نوینی برای توسعه وصله های ریز سوزن ابداع کرده اند که چند دارو را از طریق پوست به بدن منتقل می کند.
خانه‌ها دارای اتاق‌های متعددی بوده و تالار وسیعی در میان آن‌ها است که به نام (دیوان) معروف است. اشخاص سرشناس معمولا هر روز پیش از ظهر مراجعان را در (دیوان) به حضور می‌پذیرند.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از همکاری مشترک ایران و اندونزی در تامین بازار داروی این کشور خبر داد.
رسانه‌های معاند فارسی زبان، امروز عصبانی‌اند و سراسیمه‌تر از قبل دست به کار شده‌اند و با توجه به اینکه نمی‌توانند زنان و دختران داخل کشور را فریب دهند دست به دامان زنان و دختران ایرانی فراری به خارج از کشور شده‌اند و تلاش دارند تا با صحبت و گفتگو با آن‌ها و درواقع موضوع بی‌حجابی را با رونمایی از آن‌ها در داخل ایران ترویج دهند. اما در این قصه هم با شکست روبه‌رو شده‌اند و دیگر حنای شان رنگی ندارد و در واقع در این منجلاب دست و پا می‌زنند.
جمعیت هلال احمر اعلام کرد: با توجه به آغاز عملیات بهداشتی درمانی حج ۱۴۰۲ بیش از ۴۰۰ قلم دارو مورد نیاز حجاج ایرانی به شرکت‌های دارویی داخلی سفارش شد.
دو داور مطرح ایرانی، در فینال لیگ برتر زنان فوتسال کویت را قضاوت خواهند کرد.
کل جمعیت حاضر در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) در پاییز امسال ۶۳ میلیون و ۸۸۶ هزار نفر برآورد شده که از این تعداد ۲۴ میلیون و ۷۰ هزار نفر دارای شغل هستند. بر این اساس نسبت اشتغال در اقتصاد ایران ۳۷.۷ است، به بیان ساده‌تر در پاییز امسال از هر ده نفر ایرانی که در سن کار قرار داشته تنها حدود ۴ نفر دارای شغل بوده اند.
صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای رجیستری دارو در کنیا حمایت می کند.
رنکینگ وزنه‌برداری جهان 2022 به صورت رسمی اعلام شد.
با تلاش‌های صورت گرفته توسط محققان ایرانی، داروی کاهش عوارض کرونای سالیراویرا که خردادماه سال ۱۴۰۰ تولید و رونمایی شده بود، گواهی ثبت اختراع جهانی دریافت کرد.
کمک داور ایرانی حاضر در جام جهانی گفت: ابتدا از اتاق VAR تایید کردند که از دید ما هم هند رخ نداده اما در ادامه گفتند که نسبت به این اتفاق ۵۰ - ۵۰ هستیم.
در دومین دیدار از گروه G رقابت‌های جام جهانی قطر 2022 دو تیم برزیل و صربستان به مصاف هم رفتند. داوری این دیدار حساس برعهده علیرضا فغانی است
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی ماده ای زیستی تزریقی برای انتقال داروی شیمی درمانی جهت درمان ملانوما موضعی (نوعی سرطان پوست) تولید کرده اند.
هرچند داروی ایرانی تولید داخلی برای بیماران تالاسمی در کشور تولید می‌شود، اما باید توجه کرد که از یک سو تولید این دارو‌ها اصلا به اندازه نیاز بیماران تالاسمی نیست و از سوی دیگر هم مصرف داروی داخلی با برخی بیماران تالاسمی سازگاری ندارد؛ به‌طور‌کلی مطالعات نشان داده است بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از بیماران تالاسمی به تناسب نوع داروی مصرفی، امکان مصرف داروی تولید داخلی را ندارند.
سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: آمریکا از اجرای قرار موقت دیوان بین المللی دادگستری در عدم اعمال تحریم علیه غذا و داروی ایران خودداری می‌کند.
تفاهم نامه همکاری شرکت دارویی برکت و سرمایه گذاری دارویی تأمین به منظور حمایت از صادرات داروی ایرانی، امضا شد.
تمامی روزنامه‌ها و رسانه‌های مطرح کشور پرتغال نسبت به پیروزی تیم ملی ایران با گلزنی طارمی واکنش نشان داده‌اند.
محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به بومی سازی داروی بهبود سندروم متابولیک شدند.
عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران گفت: در حالی که شرکت داخلی تولید کننده فاکتور ۸ مدعی توزیع ۲۵۰۰۰۰ ویال فاکتور ۸ مورد نیاز بیماران هموفیلی به شرکت‌های پخش گردیده است، اما بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیمه‌ها، مانع تحویل دارو به داروخانه‌ها شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ